زمان جاری : جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 5:59 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 36
نویسنده پیام
drsaber آفلاین


ارسال‌ها : 20
عضویت: 28 /10 /1399


کاردرمانی جسمی و دست یعنی چه؟
به طور کلی کاردرمانی، رشته ای است که بر روی سه جنبه جسم، ذهن و روان افراد به طور هدفمند و معنا دار کار می کند. کاردرمانی جسمی در حقیقت زیر مجموعه ای از کاردرمانی محسوب می شود. کاردرمانی جسمی یک تخصص بهداشتی و درمانی بوده که به ارزیابی و درمان افراد دارای محدودیت های حرکتی و عملکردی می پردازد. کاردرمانی جسمی به افراد می آموزد که چطور با شرایط جسمی خود سازگار شوند. این سازگاری می تواند به آن ها در انجام هر نوع کار و فعالیتی در خانه، مدرسه و محل کار کمک کند. یکی از اهداف اصلی کاردرمانی جسمی، بازیابی دوباره توانایی های بیماران برای انجام کار های روزانه زندگی است.
متخصصان آموزش دیده در حیطه کاردرمانی جسمی ، عملکرد بدنی غیر طبیعی مرتبط با آسیب ها، ناتوانی ها، بیماری ها و یا هر وضعیت دیگر را ارزیابی و درمان می کنند. تکنیک های کاردرمانی جسمی برای افرادی که تصادف کرده اند، افرادی که در ورزش و یا محل کار دچار آسیب دیدگی شده اند و یا افرادی که شرایطی همچون بیماری های قلبی و یا ضعف شدید در بینایی را تجربه می کنند، بسیار مناسب می باشد. این تکنیک ها شامل تمرین ها و همین طور حرکات موضعی مفاصل و ماهیچه ها می باشد که برای ترمیم عملکرد، بهبود تحرک، تسکین درد و جلوگیری و یا محدود کردن ناتوانی های جسمی دائمی در بیماران استفاده می شود.
کاردرمانی دست نیز یکی از زیر شاخه های حائز اهمیت خدمات کاردرمانی در کلینیک های توانبخشی بوده که امروزه خدمات بسیار ارزنده ای را برای بیماران با هرگونه اختلال در عملکرد دست ارائه می کند. در این حیطه درمانگران تلاش می کنند هر گونه اختلال در دست اعم از حسی و یا حرکتی را درمان کنند. به طور مثال درمان چسبندگی تاندون دست یکی از مشکلات دست پس از جراحی تاندون می باشد که کاردرمانی دست کمک بسیار شایانی به رفع چسبندگی تاندون دست می کند.
کلینیک کاردرمانی دکتر صابر با جمعی از متخصصین مجرب، حرفه ای ترین خدمات کاردرمانی جسمی و کاردرمانی در مهارت های دستی را در غرب و شرق تهران ارائه می دهد.

جمعه 20 آبان 1401 - 13:17
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | کاردرمانی جسمی و دست یعنی چه؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS